31 August 2012

Περιτομή και συναφής οπισθοδρομικότητα

ΒΗΜΑ, 29/8/2012 

Με τη γερμανική κοινωνία να έχει διχαστεί στο θέμα της απαγόρευσης της περιτομής στους ανηλίκους, η ταχυδρομική υπηρεσία της Γερμανίας ετοιμάζεται να εκδώσει γραμματόσημο για να θυμίσει στους Γερμανούς ότι, 2.000 χρόνια νωρίτερα, ο Ιησούς υπεβλήθη σε περιτομή σε ηλικία μόλις οκτώ ημερών.

Ως γνωστόν, γερμανικό δικαστήριο απαγόρευσε πρόσφατα την περιτομή, μια απόφαση που υιοθετήθηκε από τους ιατρικούς συλλόγους σε πολλές περιοχές της χώρας, παρά τις έντονες αντιδράσεις εβραίων και μουσουλμάνων.

Το γραμματόσημο, το οποίο σηματοδοτεί τη 200ή επέτειο από την ίδρυση της μη κερδοσκοπικής εκκλησιαστικής οργάνωσης «Γερμανική Βιβλική Εταιρεία» στις 11 Σεπτεμβρίου, απεικονίζει σελίδα της Καινής Διαθήκης η οποία περιέχει περιγραφή της περιτομής του Ιησού.

Η «Βιβλική Εταιρεία» αναφέρει ότι το σχέδιο του γραμματοσήμου είχε τελειοποιηθεί ήδη πριν από την έναρξη της μεγάλης συζήτησης γύρω από το θέμα της περιτομής στη Γερμανία και πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα.

Το γραμματόσημο των 85 λεπτών φέρει εδάφιο από το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο: «Και όταν συνεπληρώθησαν οκτώ ημέραι, δια να γίνη η περιτομή του παιδίου, έκαμαν την περιτομήν και εδόθη στο παιδίον το όνομα Ιησούς».

Δικαστήριο της Κολονίας, το οποίο εκδίκασε την υπόθεση ενός νεαρού μουσουλμάνου που πήγε στον γιατρό αιμόφυρτος αφότου υπεβλήθη σε περιτομή, απεφάνθη τον Ιούνιο ότι εφεξής δεν θα υποβάλλονται σε αυτή τη διαδικασία νεαρά αγόρια παρά μόνο άντρες μεγαλύτερης ηλικίας, και μόνο με την συναίνεσή τους.

Η απαγόρευση αυτή, η οποία ισχύει μόνο για την περιοχή της Κολονίας, προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις εβραίων και μουσουλμάνων και πυροδότησε μεγάλη συζήτηση γύρω από τα δικαιώματα των παιδιών και των οικογενειών τους, καθώς και τη θρησκευτική ελευθερία, σε μία χώρα ιδιαίτερα ευαίσθητη σε θέματα ανοχής, λόγω του βεβαρημένου, ναζιστικού παρελθόντος της.

«Δεν θέλουμε να ρίχνουμε λάδι στη φωτιά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Στέφαν Βίτιτς, λουθηρανός πάστορας της «Γερμανικής Βιβλικής Εταιρείας».

Να κάνω εγώ κάποιες παρατηρήσεις, σχετικά με διάφορα σημεία που θίγει το άρθρο:
  1. Ο "προφήτης" προέβλεψε ότι ο μεσσίας που θα σώσει τον κόσμο, την ανθρωπότητα κτλ. θα ονομαστεί Εμμανουήλ: 
    Ευαγγέλιο Ματθαίου: 22 Τούτο δε όλον γέγονεν ίνα πληρωθή το ρηθέν υπό του Κυρίου διά τού προφήτου λέγοντος· 23 ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν, και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ, ο έστι μεθερμηνευόμενον μεθ' υμών ο Θεός.
    Όμως στο χωρίο του κατά Λουκά ευαγγελίου που παρατίθεται στο γραμματόσημο, αναφέρεται σαφώς ότι δόθηκε στο βρέφος το όνομα Ιησούς! Η Ερινύα γράφει στο Blog της ότι η "προφητεία" περί Εμμανουήλ αναφέρεται σε άλλο ιστορικό πρόσωπο και την οικειοποιήθηκαν οι χριστιανοί. Εγώ αναρωτιέμαι απλώς: γράφουν κάπου οι "ιερές γραφές" ότι οι γονείς, οι γείτονες, οι μαθητές του κτλ. φώναζαν τον Ιησού Εμμανουήλ; Κάποτε έθεσα αυτό το ερώτημα στον κατηχητή και μου απάντησε "Δεν είναι της στιγμής αυτή η ερώτηση!" Κατάλαβα ήδη τότε ότι δεν υπάρχει απάντηση!
  2. Μεταφέρω ένα επιχείρημα που διάβασα αλλού: Ο μακαρίτης Χριστόδουλος κατακεραύνωνε τους υποστηρικτές της αποτέφρωσης νεκρών, λέγοντας: "Ο Κύριός μας ετάφη, δεν αποτεφρώθηκε... Έτσι κι εμείς..." Αφού συνέβησαν αυτά στον κύριό του και επέμενε ο Χριστόδουλος (το ίδιο φοβερό επιχείρημα διατυπώνουν σήμερα όλοι οι μητροπολίτες) να τα εφαρμόσει και στους σύγχρονους, γιατί δεν επέμενε να κάνουν οι Ελληνορθόδοξοι —και μαζί τους όλοι οι μελετητές των γραφών— επίσης περιτομή; Όπου βολεύει επικαλούμαστε τις γραφές και αλλού όχι; Πότε θα σταματήσει αυτή η υποκρισία;;