14 May 2011

Εκκλησία και αξιοπιστία

Newroom ΔΟΛ, 14/5/2011

Μία κωμωδία για έναν αναποφάσιστο Πάπα και όχι μια ταινία-κόλαφο για το Βατικανό και την Καθολική Εκκλησία έφτιαξε ο σκηνοθέτης Νάνι Μορέτι. «Ήθελα να πω την ιστορία του δικού μου Βατικανού, με τον δικό μου Πάπα και τους δικούς μου καρδινάλιους» είπε για το Habemus Papam, τονίζοντας ότι δεν ήθελε να στείλει μηνύματα για πράγματα αυτονόητα, όπως η παιδοφιλία και τα οικονομικά σκάνδαλα. Έσπευσε, πάντως, να ασκήσει τη δική του κριτική, λέγοντας πως «η Εκκλησία έχει χάσει κάθε αξιοπιστία».

Το Habemus Papam αποτελεί μια ευχάριστη ιστορία για την καθημερινότητα μέσα στο Βατικανό και την «κρίση» που πλήττει έναν Πάπα που μόλις έχει εκλεγεί. Καθώς η πίεση αυξάνεται, ο νεοεκλεγείς Πάπας χρειάζεται να συμβουλευτεί έναν ψυχολόγο.

«Δεν ήθελα να δείξω το Βατικανό όπως το δείχνουν στην τηλεόραση» είπε ο 58χρονος σκηνοθέτης που έχει κερδίσει Χρυσό Φοίνικα για την ταινία Το Δωμάτιο του Γιου. «Ήθελα να δείξω την πιο ανθρώπινη πλευρά του» τόνισε.


«Έφτιαξα μια ταινία με δικούς μου ηθοποιούς και δικό μου σενάριο. Το Βατικανό δεν με εμπόδισε, ούτε με βοήθησε» τόνισε. Η Καθολική Εκκλησία έχει σπεύσει, πάντως, να εκφράσει την έντονη αντίδρασή της στην ταινία και να ζητήσει από τους πιστούς να μην την παρακολουθήσουν.

«Όταν κάποιοι μου λένε ότι δεν υπάρχει η θρησκευτική πίστη στο Habemus Papam, συμφωνώ μαζί τους! Λυπάμαι, αλλά δεν πιστεύω στον Θεό» τονίζει.

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει αναλάβει ο 85χρονος Γάλλος ηθοποιός Μισέλ Πικολί. «Μάλλον πιστεύετε ότι ήταν δύσκολο να ερμηνεύσω τον Πάπα και τι είδους Πάπας ήταν αυτός. Ήταν Πάπας με δύο πλευρές: είχε το άγχος του, αλλά ήταν χαρούμενος που πίστευε στον Θεό. Οπότε ήταν εύκολο».

«Όταν μου ζητήθηκε να παίξω τον Πάπα σε μια ταινία του Νάνι Μορέτι, είπα αμέσως ναι. Ωστόσο, εκείνος δεν είπε ναι τόσο γρήγορα όσο εγώ. Έκανε μερικές οντισιόν και μερικές μέρες μετά μου είπε ότι παίρνω το ρόλο. Να σας πω την αλήθεια, θα μπορούσα να τελειώσω την καριέρα μου με μια ταινία του Νάνι Μορέτι» πρόσθεσε ο ηθοποιός.

Οι περισσότεροι κριτικοί χαρακτήρισαν την ταινία διασκεδαστική, σε μια προσπάθεια να σατιρίσει, αλλά όχι να προσβάλει το Βατικανό. Ορισμένοι, βέβαια, θεώρησαν ότι η ταινία γίνεται βαρετή σε ορισμένα σημεία.

Την Παρασκευή θα προβληθεί στην Κάννες, στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, η ταινία Arirang του Κιμ Κι Ντουκ.
Newsroom ΔΟΛ