27 August 2010

Τι σκέφτονται οι Κινέζοι για τη χώρα τους; (II)

(>>> συνέχεια)


Zhang Shangxia: Παλιά ήταν όλοι φτωχότεροι

Η 43χρονη Zhang Shangxia, είναι παντρεμένη με τέσσερα παιδιά, ζει στο Πεκίνο και πουλάει λαχανικά, ενώ παράλληλα κάνει ευκαιριακές δουλειές. Κατάγεται από την περιοχή Ανχούι της κεντρικής Κίνας, όπου ζουν οι τέσσερις κόρες της. Από τότε που είναι ο Χου Τζιντάο στην εξουσία, λέει, βελτιώνεται η κατάσταση στη χώρα. Για τα παιδιά της εύχεται μια καλή εκπαίδευση, η ίδια είναι ολικά αναλφάβητη.

Ερώτηση: Είναι η Κίνα παγκόσμια δύναμη;

Zhang Shangxia: Η Κίνα έχει γίνει πιο δυνατή.

Ερώτηση: Τι είναι ο κομμουνισμός;

Zhang Shangxia: Δεν καταλαβαίνω από αυτά! Αλλά σε σύγκριση με την εποχή που ήμουν μικρή, όλα τώρα είναι πολύ καλύτερα.

Ερώτηση: Θεωρείτε την Κίνα μια κομμουνιστική χώρα;

Zhang Shangxia: Ναι, παλαιότερα μιλάγαμε διαρκώς για τον κομμουνισμό και τραγουδάγαμε και τραγούδια.

Ερώτηση: Συμπαθείτε την τωρινή ηγεσία της χώρας;

Zhang Shangxia: Μου αρέσει ο Χου Τζιντάο και ο Βεν Τζιαμπάο. Ο Τζιαμπάο επισκέφτηκε την πόλη μου Ανχούι, γι’ αυτό φτιάχτηκαν πιο φαρδιοί δρόμοι και βάφτηκαν τα κτήρια. Πριν είχαμε μόνο λασπόδρομους, τώρα έγιναν όλοι με άσφαλτο.

Ερώτηση: Τι εύχεστε για το μέλλον;

Zhang Shangxia: Ελπίζω να μεγαλώσουν καλά τα παιδιά μου και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της πατρίδας μας. Το μικρότερο παιδί μου είναι 12 ετών. Έχει μάθει πολλά πράγματα και ελπίζω κάποτε να πάει στο πανεπιστήμιο. Θέλω η μεγαλύτερη κόρη μου να πάει στο στρατό, επειδή της αρέσει.

Ερώτηση: Ποια ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα για σας πέρσι;

Zhang Shangxia: Κυκλοφορεί ένας άντρας στο χωριό, ο οποίος μιλάει άσχημα για την οικογένειά μου, επειδή έχουμε 4 κόρες και κανένα γιο. Είχαμε καυγάδες…

Ερώτηση: Τι έχει γίνει σήμερα καλύτερα από την εποχή των γονέων σας;

Zhang Shangxia: Παλαιότερα ήταν όλοι φτωχοί. Από τότε που ανέλαβε ο Χου Τζιντάο γίνονται καλύτερα τα πράγματα. Το κράτος βοηθάει τους γεωργούς, μετακομίσαμε από την επαρχία στο Πεκίνο για να ανοίξουμε ένα κατάστημα. Τα παιδιά μου πάνε στην πατρίδα μου την Ανχούι στο σχολείο. Για τα φτωχά παιδιά δίνονται κάθε μήνα βοηθήματα και δεν πληρώνουν δίδακτρα. Έχω τέσσερις κόρες και, αν δεν έπαιρνα βοήθημα, δεν θα τα κατάφερναν.

Ερώτηση: Τι πρέπει να βελτιωθεί για τη ζωή των παιδιών σας;

Zhang Shangxia: Ελπίζουμε να έχουν τα παιδιά μας καλύτερη εκπαίδευση, που δεν είχαμε εμείς. Ζούμε εδώ στο Πεκίνο μακριά τους και δεν μπορούμε να τα φροντίσουμε…

Ερώτηση: Χρησιμοποιείτε το Internet;

Zhang Shangxia: Δεν μπορώ, δεν ξέρω να διαβάζω…

Ερώτηση: Τι πιστεύετε για τις μεταβολές του κλίματος;

Zhang Shangxia: Από τότε που ήρθαμε στο Πεκίνο, ο καιρός έγινε πιο ζεστός.