24 July 2009

Επιστημονικά ή μαγικά ενάντια στον ιό;;

(Ελευθεροτυπία, 21/7/2009)

Πάει, θα μπερδευτούν εντελώς οι πιστοί με αυτά που ακούνε για τη γρίπη και το αν μεταδίδεται ή όχι από τα δισκοπότηρα. Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος διαβεβαίωσε πρόσφατα ότι ο ιός δεν μεταδίδεται μέσω της θείας κοινωνίας, επειδή τα κοχλιάρια που χρησιμοποιούνται είναι ασημένια και «το ασήμι σκοτώνει τα μικρόβια»!


Όμως, στη Βρετανία, ο επίσκοπος Γκλάντγουιν δήλωσε ότι τα αγιασματάρια μπορεί να γίνουν πηγές μόλυνσης και ο ιός να εξαπλωθεί ταχύτατα. Γι' αυτό πρότεινε, η κοινωνία των πιστών να σταματήσει να γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο. Να πάρουν κι αυτοί ασημένια κουταλάκια!

(Καθημερινή, 23/7/2009)

Σύγχυση επικρατεί ως προς τη θεϊκή προστασία από τον ιό της γρίπης. Ερωτηθέντες αν ο ιός μεταδίδεται διά της θείας κοινωνίας, ο μεν αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε ότι «αυτά είναι θέματα ιερά και θεολογικά και δεν συζητούνται», ο δε μητροπολίτης Ανθιμος ότι τα κοχλιάρια είναι από ασήμι, το οποίο σκοτώνει τα μικρόβια. Και οι δύσπιστοι δεν πίστεψαν.


Ο κ. Διονύσης Σταμάτης, από τον Βόλο, γράφει:
(ΒΗΜΑ, 24/7/2009)

Ισως πρέπει να προταθεί από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα ο Μητροπολίτης Ανθιμος για το Νομπέλ Ιατρικής μιας και δήλωσε ότι το κουταλάκι της Θείας Κοινωνίας σκοτώνει τα μικρόβια, άρα και τον ιό της γρίπης των χοίρων. Από την άλλη βέβαια ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ενοχλήθηκε και είπε ότι αυτά είναι καθαρώς θεολογικά θέματα. Μάλλον θα πρέπει να υπακούσουν και οι δύο στην ενοχλητική γι΄ αυτούς επιστήμη.
 
Ο ιός Η1Ν1 δεν αστειεύεται, είναι εντός των πυλών και όλοι μας ευχόμαστε να κατορθώσουν οι επιστήμονες να παρασκευάσουν το αντίδοτο εγκαίρως, σώζοντας έτσι εκατομμύρια ψυχές. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Εκκλησία εκδηλώνει τις μεσαιωνικές αντιλήψεις της. Στην εποχή του Βυζαντίου αδαείς πιστοί έξυναν την μπογιά της εικόνας του αγίου και την έκαναν αφέψημα για να περάσει ο πονόκοιλος. Στην Ευρώπη του Μεσαίωνα, σκοτάδι και κυνήγι μαγισσών παντού. Πόσοι επώνυμοι άνθρωποι των Γραμμάτων, της έρευνας και χιλιάδες αθώοι ανώνυμοι δεν εστάλησαν στην πυρά επειδή αμφισβήτησαν το επιβαλλόμενο από το ιερατείο ρητό: «Μόνο ο Θεός σώζει»;
Για αυτό καλό θα είναι σήμερα οι ιεράρχες μας ή οι «άγιοι πατέρες», όπως αυτοαποκαλούνται, να παραμένουν στα εκκλησιαστικά θέματα, να είναι προσεκτικοί σε δηλώσεις και ας ενδιαφερθούν έμπρακτα μοιράζοντας στους απόρους την αμύθητη εκκλησιαστική τους περιουσία.
Με τον απλοϊκό τρόπο που καταλαβαίνω τα ιατρο-βιολογικά φαινόμενα, ιός είναι ένα παράσιτο που εισδύει σε κύτταρα οργανισμών και, φυσικά, δεν επηρεάζεται από οποιοδήποτε εξωτερικό υλικό, όπως το ασήμι, ο χρυσός ή κάτι άλλο. Αν το ασήμι "σκότωνε" τα μικρόβια -και τους ιούς-, θα είχε αναπτυχθεί η Ιατρική εδώ και πολλές χιλιετίες, δεδομένου ότι σκεύη από ασήμι χρησιμοποιούνταν ήδη στις προϊστορικές κοινωνίες.
Άρα, μοναδικός τρόπος καταπολέμησής των ιών είναι η δραστική παρέμβαση στα κύτταρα που έχουν πληγεί, δηλαδή μόνο δια της επιστήμης αντιμετωπίζονται αυτά τα προβλήματα. Ε καλά, και καμιά μαγική τελετή με βουντού μπορεί να βοηθάει... Όποιος το πιστεύει, ας το δοκιμάσει.
Τώρα, ως προς την άποψη του κ. Ιερώνυμου ότι τα «ιερά και θεολογικά θέματα δεν συζητούνται», μάλλον θα πρέπει να του υπενθυμίσει κάποιος τον όρο βυζαντινισμός, όπου κάποτε συζήταγαν επί μήνες, έτη και αιώνες (και συζητάνε οι πιο παλαβοί ακόμα) ακριβώς τα λεγόμενα ιερά και θεολογικά, ποιο είναι το φύλο των αγγέλων, εκπέμπεται το άγιο ψέμα μόνο εκ του πατρός ή κι από τον υιόν, ίσως κι από τον άγιο Ονούφριο; Πώς δεν συζητούνται λοιπόν; Αυτά είναι που συζητούνται κατ' εξοχήν, γιατί ποτέ δεν καταλήγει η συζήτηση σε αποτελέσματα...
Το φλέγον θεολογικό θέμα είναι τώρα: σκοτώνει ο άργυρος τα μικρόβια ή όχι κι αν όχι, πώς λέει ο θεοφώτιστος Άνθιμος κάτι διαφορετικό, αν ναι, πώς του προέκυψε η γνώση; Επιφοίτηση; Αλχημιστικές μελέτες; Ποντιακές πληροφορίες από τον Πανίκα ή μήπως ο Ζουράρις (που είναι, λέει, και καθηγητής) του σφύριξε κάτι από τον Θουκυδίδη;