04 April 2008

«Πόρνοι» - εμείς;

(του Νίκου Δήμου, 27/3/2008)


Αμ δεν φταίει κανείς άλλος - μόνο το ψοφοδεές μπροστά στην Εκκλησία ελληνικό κράτος που επιτρέπει τέτοιες καταστάσεις.

1982. Η επιτροπή για τη σύνταξη του νέου οικογενειακού δικαίου, με πρόεδρο και εμψυχωτή τον αείμνηστο Γιώργο Κουμάντο, προτείνει να ισχύσει στην Ελλάδα το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: υποχρεωτικός πολιτικός γάμος και μετά προαιρετικός θρησκευτικός. Δηλαδή αυτό που ισχύει σε όλες τις πολιτισμένες χώρες της γης.

Σκληρή αντίδραση της Εκκλησίας, που εφευρίσκει μοναδικό στον κόσμο αντίμετρο: το «ισόκυρο» - δηλαδή ο πολιτικός και θρησκευτικός γάμος να έχουν ίδιο νομικό κύρος. Ο παντοδύναμος τότε Ανδρέας υποχωρεί ατάκτως. Να σκεφτεί κανείς ότι το ΠΑΣΟΚ είχε στο πρόγραμμά του και το χωρισμό κράτους-Εκκλησίας, τον οποίο έκανε γαργάρα.

(Προσωπική λεπτομέρεια: Η σύγκρουση αυτή με οδήγησε στην πρώτη μου παραίτηση. Αρθρογραφούσα στα «Επίκαιρα» και είχα γράψει ότι το ισόκυρο είναι παγίδα, που θα ακυρώσει τον πολιτικό γάμο - πράγμα που έγινε. Το άρθρο κόπηκε και παραιτήθηκα).

Και νάμαστε τώρα πάλι: Με αφορμή το «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης» βγήκε στον αέρα και το θέμα του πολιτικού γάμου. Και ο Μητροπολίτης Άνθιμος, εκφράζοντας την άποψη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (καημένε Ιερώνυμε, τι σου έμελε να πάθεις!), αποκάλεσε όλους εμάς που κάναμε πολιτικό γάμο «πόρνους». Έχω ζητήσει από το δικηγόρο μου γνωμάτευση για το αν πρόκειται περί συκοφαντικής δυσφήμισης - θα είχε πολύ ενδιαφέρον να δω Άνθιμο και ΔΙΣ στο δικαστήριο. «Πόρνοι» επειδή εφαρμόσαμε ένα νόμο του κράτους;

Αν το κράτος μας είχε κοχόνες (πού τέτοια τύχη!) θα ολοκλήρωνε τώρα τη μεταρρύθμιση του 1982 και θα καθόριζε τον πολιτικό γάμο ως υποχρεωτικό. Και φυσικά θα θέσπιζε και το σύμφωνο συμβίωσης. Αλλά συμβαίνουν τέτοια πράγματα σε θεοκρατικά κράτη;

Τίποτα άλλο δεν δείχνει την πολιτισμική καθυστέρηση της ελληνικής κοινωνίας όσο η σχέση της με την παλαιοντολογικά συντηρητική και φοβική Ελληνική Εκκλησία. Και δυστυχώς, όπως αποδείχθηκε, ένας φωτισμένος Αρχιεπίσκοπος δεν φέρνει την άνοιξη.



(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 4/4/2008)

Διάβασα στον ελληνόφωνο Τύπο της Αυστραλίας ότι η Ιερά Σύνοδος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών διεκήρυξε, διά στόματος του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου, ότι "Η Εκκλησία δέχεται και ευλογεί την παραδεδομένην τέλεση του γάμου κατά το ορθόδοξο τυπικό, ενώ θεωρεί πορνεία κάθε άλλη 'συζυγική' σχέση εκτός αυτού".

Οι γιοι μου Πάνος και Φιόνι και εγώ ο Διονύσης Συκιώτης είμαστε Ελληνες πολίτες. Αλλά για προσωπικούς λόγους δεν έχουμε καμία σχέση με την Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία. Εγώ έκανα πολιτικό γάμο και οι γιοι μου συζούν με τις γυναίκες τους και τα παιδιά τους αρμονικότατα για πολλά χρόνια. Ο αυστραλιανός και ο ελληνικός νόμος αναγνωρίζουν πλήρως τον πολιτικό μου γάμο και ο αυστραλιανός νόμος αναγνωρίζει πλήρως τη συμβίωση των γιων μου. Θεωρούμε τον χαρακτηρισμό "πορνεία" του ιερατείου για τις συζυγικές σχέσεις εμού και των γιων μου προσβλητικό και συκοφαντικό στο έπακρο.

Ζήτησα τη γνώμη του δικηγόρου μου στην Αθήνα για να κάνουμε μήνυση. Ο δικηγόρος απεφάνθη ότι δεν μπορεί να γίνει μήνυση εφόσον ο χαρακτηρισμός είναι γενικός. Γι' αυτόν τον λόγο προκαλούμε τον Άνθιμο, εάν έχει τον ανδρισμό να χαρακτηρίσει εμένα και τους γιους μου "πόρνους". Τότε θα δούμε τι θα πει η ελληνική Δικαιοσύνη γι' αυτό το θέμα.

Διονύσης Συκιώτης
χημικός-περιβαλλοντολόγος

.